Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
Educatieve uitgaven
info@kindinbeeld.nl
Bezig met laden...
Beelddenken visueel leren en werken
Een compleet overzicht van de theorie, praktijk en historie van het beelddenken.
Met unieke methodes, technieken, adviezen en tips voor visueel leren en werken.
Behorend bij de LEREN LEREN Methode voor jeugd in het BO, VO, MBO en HBO
en de training `Basis Denksystemen` voor volwassenen/bedrijven.
Hardcover, 208 pagina's
Auteur: Marion van de Coolwijk
Prijs: € 19,95
Reacties van lezers:
Beste Marion, Ik heb je boek gelezen 'Beelddenken, visueel leren en werken'. Het is een heel inspirerend boek waar ik graag mee aan de slag wil in mijn kleutergroep.
Sylvia de Beer (leerkracht groep 1/2)
Zeer praktisch en duidelijke lesvoorbeelden. Hier kan ik wat mee!
J. Santegoed (leerkracht groep 5)
Mijn zoon heeft het boek gekregen toen hij de LEREN LEREN dag deed bij jou. Ik heb het in een adem uitgelezen. Zo herkenbaar. Hij heeft het niet van een vreemde.
Peter de Smet (vader van een beelddenkende puberzoon)
Erg interessant. Hoewel het meeste over de schoolperiode gaat, is het hoofdstuk over de werkvloer heel toepasselijk om mijn situatie.
M. Kaspers (manager ICT bedrijf)
Complimenten voor dit boek! Als (voormalig) leerkracht met 25 jaar ervaring, beelddenker en moeder van 3 beelddenkende kinderen vind ik het zo'n feest van herkenning! Dit boek moet bekend worden op alle scholen ( maar helaas heb ik in de praktijk ervaren dat niet alle scholen hiervoor open staan), maar ik werk gewoon alvast in mijn praktijk met beelddenkende kinderen die ineens niet langer vinden dat "ze dom zijn", maar het wel cool vinden dat zij anders leren!
Lenny Zuijderduijn, Kinderpraktijk De Andere Kant
Beelddenken visueel leren en werken Werkboek
Hoe leert een beelddenker?
Dit praktische werkboek voor jeugd geeft inzicht in de eigen manier van denken/leren en bevat visuele handvatten om de reguliere lesstof in het basisonderwijs eigen te maken.
Dit werkboek hoort bij het boek Beelddenken, visueel leren en werken, waarin de historie, theorie en praktijk van het visuele leren wordt beschreven en vele visuele werkvormen aan de orde komen om effectief en met zelfvertrouwen te leren en werken.
Ben ik in Beeld?
Ben ik in beeld?
Marion van de Coolwijk, Wendy Lammers van Toorenburg, Juliette de Wit
Pica
isbn 9789491806612
€19,99
Dit is het eerste boek over beelddenken voor kinderen! Misschien heb jij zelf wel met beelddenken te maken. En heb je daarom dit boek in je handen. Om te leren hoe dat nou zit met jou. Dit boek legt je uit wat beelddenken is, hoe dat voelt, waar je moeite mee hebt, maar bovenal: welke talenten je hebt!
Veel kinderen zijn bij voorkeur visueel ingesteld. Dit kan problemen opleveren in onze talige maatschappij. Als gevolg hiervan verliezen veel van deze kinderen hun zelfvertrouwen en krijgen ze een verkeerd zelfbeeld.
Onderzoeken met betrekking tot beelddenken zijn nog volop gaande en er is nog veel onduidelijk over het begrip beelddenken. Dit boek is geen stellingname binnen deze discussies, maar wil eenvoudigweg (h)erkenning bieden voor beelddenkende kinderen, hun ouders en leerkrachten.
Door dit boek zelf of samen met een ouder of begeleider te lezen, krijgt het kind inzicht in wat beelddenken betekent. Wat doet het met je? Welke talenten heb je, wat zijn je valkuilen en wat kun je doen om de talige school te hanteren? De prachtige illustraties van Juliette de Wit en vele tips en handvatten maken dit tot een onmisbaar boek voor beelddenkende kinderen, hun ouders en leerkrachten.
Over de auteurs
Marion van de Coolwijk is gerenommeerd kinder-, en jeugdboekenauteur, directeur van Instituut Kind in Beeld en secretaris van de Stichting Beelddenken.
Wendy Lammers van Toorenburg is een autoriteit op het gebied van hoogbegaafdheid en directeur van HIQ.
Juliette de Wit is succesvol illustratrice van vele kinder-, jeugd- en volwassenenboeken en zelf beelddenkster.
Ben jij een beelddenker
In het stripverhaal 'Ben jij een beelddenker?' is gebruik gemaakt van het Tom Poes verhaal 'Tom Poes en de Waggelgedachten' dat in 1964 in de Donald Duck heeft gestaan. Marten Toonder was zijn tijd ver vooruit toen hij in 1964 het verhaal uitbracht over de beelddenker Wammes Waggel, die in noodsituaties met behulp van een toverknol met uitstekende practische ideeen komt.
De orde van de Team Toppers
Prinses Zilver verveelt zich. Ze wil naar buiten. Het paleis uit. Naar het bos achter de heuvels waar de avonturen voor het grijpen liggen. Maar ze mag niet alleen. Achter de heuvels woont de Zilverdraak en die is gek op prinsessen die Zilver heten. Als niemand met haar mee wil, sluipt Zilver stiekem het paleis uit. Die avond is de koning ten einde raad. Het is al laat en Zilver is nog steeds niet thuis.
De Team Toppers gaan op pad om de prinses te zoeken. Ieder heeft zijn eigen talenten en ze moeten goed samenwerken. Lukt het ze om de prinses te bevrijden uit de klauwen van de Zilverdraak?
levering via Uitgeverij PICA
Letterposter A0
Een gelamineerde poster op A0 formaat.
Alle letters en klanken van de Nederlandse taal geordend op functie, klank, beeld en samenhang. Deze visuele insteek bevordert de automatisering.
Door letters/klanken bij het aanleren een vaste kleur, plaats, huis en vorm te geven in verschillende `straten` van de stad, ontstaat inzicht in de structuur van taal. De vorm en kleur komt terug in schrijfoefeningen/werkboek.
De letters uit de `Korte Straat` wonen in een enkel, vierkant, geel huis met dak. De letters uit de Lange Straat wonen in één lang, geel huis met ook maar één dak, omdat het dezelfde letters zijn die samen een langere klank vormen. De letters uit de `2-straat` daarentegen wonen tegen elkaar aan (twee zelfstandige huizen tegen elkaar aan met ook twee daken) en vormen samen een nieuwe klank. De medeklinkers wonen bij elkaar in een flat met langwerpige, blauwe ramen. De letter Y is zowel klinker als medeklinker en staat derhalve alleen.
Letterposter A1
Alle letters en klanken van de Nederlandse taal geordend op functie, klank, beeld en samenhang. Deze visuele insteek bevordert de automatisering.
Door letters/klanken bij het aanleren een vaste kleur, plaats, huis en vorm te geven in verschillende `straten` van de stad, ontstaat inzicht in de structuur van taal. De vorm en kleur komt terug in schrijfoefeningen/werkboek.
De letters uit de `Korte Straat` wonen in een enkel, vierkant, geel huis met dak. De letters uit de Lange Straat wonen in één lang, geel huis met ook maar één dak, omdat het dezelfde letters zijn die samen een langere klank vormen. De letters uit de `2-straat` daarentegen wonen tegen elkaar aan (twee zelfstandige huizen tegen elkaar aan met ook twee daken) en vormen samen een nieuwe klank. De medeklinkers wonen bij elkaar in een flat met langwerpige, blauwe ramen. De letter Y is zowel klinker als medeklinker en staat derhalve alleen.
Leven het verschil!
Leven het verschil!
Meer dan ooit zijn teams dynamische eenheden die in steeds minder tijd steeds beter moeten presteren. Maar hoe doet u dat als het team steeds wijzigt en de team leaden allemaa hun eigen manier van denken en werken hebb?
Leven het verschil! is een optimistisch boek dat laat zien hoe u de verschillen tussen teamleden kunt benuttenom hen beter te laten samenwerkenen teams optimaal te laten presteren. Centraal staat daarbij de teamrollen van Belbin- een begrip in de organisatiepsychologie. Uleert de teamrollen toepassen in uw eigen team en krijgt antwoord op vragen als:
-Waarom moet ik blij zijn dat niet iedereen werkt zoals ik ?
-hoe komt het dat ijk het gedrag van collega's soms totaal niet begrijp?
Metriekstelsel A0
Metriekstelsel A1
Planagenda
Jij bent uniek, en jouw agenda ook!
Of je nu beelddenker bent, hoogbegaafd, of te maken hebt met dyslexie, AD(H)D, of ASS, deze agenda past perfect bij jou.
Met visuele planningen, plek voor je eigen tekeningen en inspirerende quotes, helpt deze agenda je om je ideeën helder te maken en je taken op een rijtje te krijgen.
Gebruik je creativiteit en zorg dat alles op tijd af is, zonder dat het saai wordt.
Spreekworden poster A1
Waar op 60 spreekworden in een mooie tekening zijn weggezet.
1. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
2. De kat op het spek binden.
3. Het varken wassen.
4. Men noemt geen koe bont, of er is wel een vlekje aan.
5 De bloemetjes buiten zetten.
6 Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
7 Voor een appel en een ei.
8 De appel valt niet ver van de boom.
9 Een kat in de zak kopen.
10 Boven water komen.
11 Als een paal boven water staan.
12 Hoge bomen vangen veel wind.
13 Een gegeven paard moet je niet in de mond kijken.
14 Een bord voor je kop hebben.
15 Blaffende honden bijten niet.
16 Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.
17 Achter het net vissen.
18 Na regen komt zonneschijn.
19 Zich als een vis in het water voelen.
20 In het land der blinden is eenoog koning
21 Je hoofd boven water houden.
22 Knopen doorhakken.
23 Zoals de wind waait, waait zijn jasje.
24 Lachen als een boer met kiespijn.
25 Ergens een stokje voor steken.
26 Ieder huisje heeft zijn kruisje.
27 Een speld in een hooiberg zoeken.
28 Het zijn twee handen op één buik.
29. Water bij de wijn doen.
30 De zon in het water zien schijnen.
31 Parels voor de zwijnen gooien.
32 De kat uit de boom kijken.
33 Over de brug komen.
34 Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
35 Als een vis op het droge.
36 Het oog van de meester maakt het paard vet.
37 Eigen schuld, dikke bult.
38 De koe bij de horens vatten.
39 Als een warm mes door de boter.
40 Gouden bergen beloven.
41 Je bent nooit te oud om te leren.
42 Alle wegen leiden naar Rome.
43 Een appeltje voor de dorst.
44 Knollen voor citroenen verkopen.
45 Met vlag en wimpel.
46 Beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht.
47 Het is goed vissen in troebel water.
48 Boter bij de vis.
49 Op een oude fiets moet je het leren.
50 Er met de botte bijl inhakken.
51 De schoorsteen moet roken.
52 Schreeuwen als een mager varken.
53 Met zijn mond vol tanden staan.
54 Met de kippen op stok gaan.
55 Teveel hooi op je vork nemen.
56 Je moet een aap niet leren fietsen.
57 Waar rook is, is vuur.
58 Van de hak op de tak springen.
59 Op hete kolen zitten.
60 Het paard achter de wagen spannen.
TeamToppers Talenten Zeil 2 meter
Belbin Team Toppers Zeil
Behorend bij het Belbin Team Toppers Talenten Spel
Van het speelveld is een extra grote versie beschikbaar van sterk zeildoek (2 x 2 meter) voor op de grond.
Zeer geschikt voor b.v. buiten of in een gymzaal. Het spel kan dan met grotere groepen gespeeld worden en er is meer beweging mogelijk.
Titel: Belbin Team Toppers Zeil 2x2 m
Uitgeverij: Instituut Kind in Beeld
Prijs: € 121,- exclusief de Belbin Team Toppers Basisdoos
TeamToppers Talenten Spel
Het Belbin Team Toppers materiaal
Het Belbin Team Toppers-materiaal is speciaal ontwikkeld voor het onderwijs en is gebaseerd op het officiële Belbin teamrollenmodel, dat al meer dan 30 jaar een belangrijke plaats inneemt in de organisatiepsychologie. Basisgedachte is kinderen en jongeren inzicht te geven in hun eigen talenten en die van anderen met als insteek: iedereen doet ertoe!
Het Belbin Team Toppers-materiaal bestaat uit gevalideerde teamrol-testkaarten, een inleidend voorleesverhaal, vele oefeningen en werkvormen, een uniek Talentenspel en een uitgebreide handleiding voor de leerkracht of coach. Met de Belbin Team Toppers creëer je niet alleen inzicht en bewustzijn in een groep, het staat ook garant voor oneindig veel (leer)plezier!
Ook geschikt voor leerlingen in het VO, MBO en (docenten)teams zelf.
Titel: Belbin Team Toppers Talenten Spel
Uitgeverij: Kind in Beeld
Prijs: € 159,00
zie website Teamtoppers
Wereldspel
Het Wereldspel is een non-verbaal, gestandaardiseerd onderzoeksinstrument dat gebruikt wordt bij Onderwijskundige onderzoeken. Aanschaf van het Wereldspel geschiedt onder licentie. Het Wereldspel is alleen te bestellen door cursisten van de studiedag SIGNALEREN of de complete opleiding tot bevoegd EXPERT BEELDDENKEN. Voor meer informatie over het leren werken met het Wereldspel: Wereldspel.nl
voor meer informatie mail info@kindinbeeld.nl
Werkwoordenboom A0
Werkwoordenboom A1